donderdag 29 december 2011 15:42

Een frisse huisstijl voor 2012?

door Redactie

Eindejaars-evaluatie van de huisstijl

Als jouw klanten aan je bedrijf denken, kunnen ze dan meteen opnoemen wat je aanbiedt en zie ze een plaatje voor zich? Zien ze meteen de kleuren van je logo? Zouden ze kunnen beantwoorden welke kernprodukten of diensten je biedt? Het einde van het jaar is traditioneel gezien dé tijd voor evaluatie. Geleidelijk aan kunnen op het gebied van de merk-communicatie de volgende aandachtspunten zijn onstaan. 

  • De huisstijl is verouderd.
  • De huisstijl is gefragmenteerd.

De verouderde huisstijl

Wordt je klant bij het zien van je logo, folder, brochure, folder, offertemap of website direct herinnerd aan de goede oude jaren '90? Wellicht waren dit gouden tijden voor het bedrijf, maar klanten associëren de uistraling van je merk met de eigenschappen van je produkten, diensten en klantenservice. Tenzij 'retro' een bewust gekozen merkwaarde is, zijn 'eigentijds zakelijk', 'helder' en 'bekend met huidige normen' waarschijnlijk eerder de eigenschappen die je wilt oproepen.

De onsamenhangende huisstijl

De onsamenhangende huisstijl sluipt er vaak ongemerkt in. Door het jaar heen zijn er door verschillende mensen bij verschillende bedrijven allerlei uitingen besteld. Nu alle folders, brochures, (actie)flyers, visitekaartjes, enveloppen, briefpapier, offertemappen etc. naast elkaar worden gelegd blijkt dat de samenhang ver te zoeken is. Vorm, tekst, afbeeldingen en uitstraling wijken van elkaar af en geven een onrustig, verzwakt beeld van het merk waar je verder trots op bent. Het resultaat is dat het wederzijds versterkende effect van een goed doorgevoerde huisstijl teniet gedaan wordt. Prospects en klanten hebben geen helder, eenduidig beeld meer van waar je bedrijf voor staat en je bedrijf is niet 'top of mind'. 

De nieuwe huisstijl voor 2012

De oplossing voor beide issues is een grote schoonmaak, een 'revamp' van merk en/of huisstijl. Als je weet waar je merk voor staat is de volgende stap het ontwerpen van een nieuwe huisstijl of het aanpassen en moderniseren van de bestaande huisstijl. Zo krijgen en houden je prospects en klanten een positief, helder beeld van waar jouw bedrijf voor staat en wat het doet. Wil jij ook een uniforme moderne uitstraling voor jouw bedrijf doorvoeren? Wij helpen je er graag bij. Klik hier voor onze voordelige pakketprijzen.

Wij wensen je alvast een prettige jaarwisseling en een zeer succesvol 2012!

maandag 12 december 2011 14:06

Over de effektieve flyer

door Redactie

Effektieve flyer basics

Een goede flyer is visueel aantrekkelijk, valt op en brengt een duidelijke boodschap over. De tekst is helder en overtuigend, beeldgebruik is passend en relevant. De flyer bevat een sterke 'call to action' en overzichtelijke, makkelijk vindbare informatie. Als de flyer onderdeel is van een uitgebreidere campagne stemmen de overige kanalen overeen wat betreft uitstraling en boodschap. Als er op de flyer bijvoorbeeld naar een website wordt verwezen wordt de kans op succes vergroot door een bij de flyer/actie passende landingspagina in te zetten.

Doel en effekt

Een effektieve actieflyer zorgt ervoor dat een aanzienlijk percentage van de ontvangers wordt aangespoord om in te gaan op de aangeboden propositie/actie. Een succesvolle brand awareness gerichte flyer leidt ertoe dat het merk positief wordt ervaren, wordt onthouden en 'top of mind' wordt of blijft bij de ontvanger.

Direct marketing en meetbaarheid

Een groot voordeel van direct marketing/direct mail is de meetbaarheid van effektiviteit en return on investment. Als je een specifiek, bij een flyer horend doel hebt bepaald van tevoren kun je makkelijk berekenen hoeveel procent van de ontvangers van de flyer ook daadwerkelijk op de action call zijn ingegaan en het doel hebben bereikt. Als je bijvoorbeeld als doel een offerte aanvraag of de (online) aankoop van een afgeprijsd produkt hebt gesteld kun je uiteindelijk precies berekenen wat de flyer heeft opgeleverd. Helemaal makkelijk te meten wordt het wanneer je een actiecode toevoegt aan de flyer waardoor je zeker weet dat je klant via die flyer, brochure of folder op het door jou gestelde doel afkwam.

Wil je weten hoe jouw flyer campagne nóg effektiever kan? Wij denken graag met je mee. Bel ons op 050-2100152 of bezoek onze contactpagina. Voorbeelden van onze op maat gemaakte folders en flyers vind je hier.

woensdag 16 november 2011 13:45

Folder laten maken?

door Redactie

Je bent op zoek naar unieke, betaalbare, kwalitatief hoogwaardige folders, flyers of brochures? Wij helpen je hier graag bij. Wij hebben de kennis, vaardigheden en ervaring in huis om je te helpen bij het maken van de nodige keuzes. Gevouwen, ongevouwen, glans of mat? Het kan allemaal. Bovendien hebben wij plezier in ons vak. Dit zie je altijd terug in het uiteindelijke ontwerp. 

Uniek ontwerp

Bij ons alleen unieke, op maat gemaakte ontwerpen. Geen twee folders zijn hetzelfde. Jouw wensen staan gegarandeerd centraal. Heb je al een huisstijl? Wij verwerken deze in een passend ontwerp voor offertemap, visitekaartje, brochure of actieposter. Nog geen huisstijl? Wij ontwerpen graag een mooie, praktische huisstijl, inclusief passend logo op basis van jouw wensen en suggesties. Vanuit onze achtergrond zijn wij hierbij altijd gericht op de praktische toepassing ten behoeve van druk en online. Ben je onlangs een bedrijf begonnen? Klik hier voor onze aantrekkelijke starterspakketten. 

Betaalbare kwaliteit

Bij ons vind je geen ingewikkelde prijsconstructies. Je hebt de keuze uit 2 overzichtelijke, laag geprijsde ontwerp-pakketen. Klik hier voor het overzicht of om een vrijblijvende offerte aan te vragen. Wil je je ontwerp ook laten drukken en gratis laten bezorgen? Dankzij onze nauwe contacten met grote, concurrerende drukkerijen bieden wij uitstekende kwaliteit tegen een scherpe prijs.

Wij zien je graag tegemoet!

Het internet is al een tijdje niet meer weg te denken. Produkten en diensten vind, vergelijk en bestel je vaak online. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een website voor. Zelfs voor de aanbevelingen van vrienden hoef je niet verder te kijken dan op een website. Alles valt te 'liken', +1en of te twitteren. En je concurrentie heeft natuurlijk ook een website. Je zou haast denken dat je eigenlijk alleen nog een goed converterende website en een effectieve online reclamecampagne hoeft te hebben. Waarom zou je nog drukwerk inzetten?

Drukwerk versterkt de kracht van de website

Het antwoord is én/én. Kundig ontworpen drukwerk versterkt de impact van een goede website. De kracht van drukwerk ligt precies in het verschil met een website. Een folder, flyer, brochure of offertemap verdwijnt niet zodra er op het kruisje bovenin het scherm geklikt wordt. Het heeft 'staying power'.

Via flyer naar website

Nog een belangrijk voordeel van drukwerk is dat ook als je klant even niet online is, je je boodschap toch kunt overbrengen. En zelfs weer naar je website kunt leiden. Denk bijvoorbeeld aan de flyer die je uitdeelt op een evenement, die naar de speciale aanbieding op je website verwijst. In dit tijdperk is een representatieve website niet meer weg te denken. Maar juist nu is ook bijpassend drukwerk van groot belang.

De mensen achter website en visitekaartje

Drukwerk is tastbaar en straalt uit dat er échte mensen achter een concreet bedrijf schuil gaan. Mensen met visitekaartje en contactgegevens en een verhaal dat niet verandert. Printmateriaal in de stijl van je website, of het nu een menukaart, poster, magazine, folder, flyer of brochure is, toont consistentie in je boodschap. En consistentie wijst op betrouwbaarheid. Wij helpen je graag bij het bedenken van origineel, bijpassend drukwerk dat je boodschap onderstreept en een waardevolle aanvulling is op je website. 
woensdag 24 augustus 2011 17:06

De keuze tussen folder en flyer

door Redactie

Doeltreffend drukwerk

Flyers en folders zijn effectieve middelen om je boodschap makkelijk te verspreiden onder een grote doelgroep. Daarbij toon je je betrouwbaarheid, het staat immers gedrukt! Je klant weet dat je niet meer zomaar je verhaal zult veranderen. Maar welke is geschikter voor jouw doeleinden, welke levert het gewenste resultaat? Een flyer of een folder?

Sales & service

Het aanbieden van een doeltreffende folder of flyer is niet alleen onderdeel van je marketingtechniek, maar een dienst die je levert. De meeste klanten verwáchten dat je informatief, professioneel drukwerk beschikbaar hebt, waarin ze snel een overzicht krijgen van je bedrijf, dienst, produkt en/of aanbieding. Wil je vooral dat je klant je bedrijfsnaam kent, weet waar je te vinden bent en wat je te bieden hebt? Of is je hoofddoel dat er een afspraak gemaakt wordt of een actie-aanbieding besteld wordt? Dan is het aanbieden van een folder of flyer een logische keuze.

«BeginVorige123VolgendeEinde»

Starterspakket

Referenties

  • Grafisch ontwerp. Volledig op maat!
  • Grafisch ontwerp. Volledig op maat!
  • Grafisch ontwerp. Volledig op maat!
  • Grafisch ontwerp. Volledig op maat!
  • Grafisch ontwerp. Volledig op maat!
  • Grafisch ontwerp. Volledig op maat!
  • Grafisch ontwerp. Volledig op maat!
  • Grafisch ontwerp. Volledig op maat!

Flyerontwerp

Uitgelicht project

Telefoon


Mobiel: 
06-42626425

Login